a. Ha az Áru nyilvánvaló hibákat mutat, pl. különösen, ha az Árut sérült szállítási csomagolásban adják el a Vevőnek, a Vevő jogosult az Árut nem átvenni. Ebben az esetben a Vevő azon joga, hogy az Eladó által megfelelő teljesítést biztosítson, vagy a vételárat a Vevő választása szerint visszaküldje, továbbra is fennáll.
A jótállás nem terjed ki az áru vevő általi mechanikai sérülésére, az áru nem megfelelő vagy nem megfelelő körülmények között történő használatára, a szakszerűtlen kezelésre, az áru gondozásának elhanyagolására, a szakszerűtlen összeszerelésre, az áru szakszerűtlen kezelésére és használatára, az áru szakszerűtlen gondozására, szakszerűtlen beszerelésére. Az ingyenes jótállási javításra való jogosultság megszűnik szakszerűtlen összeszerelés, az áru szakszerűtlen üzembe helyezése, az áru szakszerűtlen kezelése, vagy az áruba a jótállási időn belül nem meghatalmazott személy általi szakszerűtlen beavatkozása esetén is. Ugyanakkor az eladó fenntartja a jogot, hogy az ilyen árukért pénzt ne küldjön vissza, és azt a jogot, hogy ne cserélje ki más árukra. Minden garanciális javítás ingyenes, ha az előző pont szerinti jótállási igény az igénylés időpontjáig nem járt le.
c. A jótállási idő hosszára a törvény vonatkozó rendelkezései az irányadók, azaz a törvényben foglalt kivételekkel 24 hónapig tart.
d. A vevő a törvényben meghatározott minden esetben jogosult a szerződéstől elállni. Az elállás attól a pillanattól hatályos az Eladóval szemben, amikor a Vevő írásbeli elállási nyilatkozatát kézbesítette részére.
Szerződéstől való elállás esetén a szerződés kezdettől fogva eláll, és a szerződő felek kötelesek visszaküldeni mindazt, amit ennek alapján nyújtottak.
3. Panaszfeldolgozás
a. A reklamáció az Eladó székhelyén történik.
b. Abban az esetben, ha a Vevő él a jogával és igényli az Áru meghibásodásának javítással történő elhárítását, és a jótállási jegyben az Áru garanciális javítására az Eladón kívül más szervezetet jelöltek meg, amelynek telephelye az Eladóval megegyező helyen, vagy a Vevőhöz közelebbi helyen van, a Vevő a jótállási jegyben megjelölt jótállási jogát gyakorolja.
c. Abban az esetben, ha az eladón kívül nem lehetséges garanciális javítást igényelni, az eladó biztosítja a garanciális javítást. Az eladó a reklamáció beérkezésének napján a vevőnek az áru reklamációjának átvételéről szóló okmányt állít ki, amelyben a 18. § bek. rendelkezéseinek megfelelően pontosan jelzi az áru hibáit. A fogyasztóvédelmi törvény 5. -a. Az eladó a reklamáció feldolgozását követően e-mailben tájékoztatja a vevőt, és egyidejűleg e-mailben vagy ajánlott levélben kézbesíti a vevőnek a panasz feldolgozásáról szóló írásos dokumentumot (panaszjegyzőkönyvet), legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül.
d. Továbbá a Vevő jogosult garanciális javítást kérni hivatalos szervizekben, amelyek listája az Áru dokumentációjához mellékelve van, vagy az Eladó erről e-mailben vagy telefonon értesíti a Vevőt.
e. Az eladó a reklamációról azonnal, összetett esetekben 3 munkanapon belül dönt. Indokolt esetben, különösen, ha a termék állapotának komplex műszaki értékelése szükséges, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül. Ezen időszak lejárta után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy jogában áll a terméket új termékre cserélni.
Az eladó köteles a reklamációt a következő módok egyikén kezelni és a reklamációs eljárást befejezni:
a) a kijavított áru átadásával,
b) az áru kicserélésével
e) az árureklamáció elutasításának indoklásával.
f. Abban az esetben, ha az Árut el kell küldeni az Eladóhoz vagy egy szervizbe, a Vevő úgy jár el, hogy az Árut megfelelő csomagolásba csomagolják, amely kellően védi az Árut és megfelel a törékeny Áruk szállítására vonatkozó követelményeknek, és a szállítmányt a megfelelő szimbólumokkal jelöli.
g. Abban az esetben, ha a reklamált árut postán vagy futárral kézbesítik a cég székhelyének címére, a felelős személy átveszi az árut, ellenőrzi a szállítmányt, a dokumentációt (számla, pénztárgép, csomagolás), a reklamáció határideje szempontjából a futártól, postástól való átvétel napja a döntő. Javasoljuk, hogy kössön biztosítást a kiszállított árura. Utánvétes küldeményt nem fogadunk el.
h. törvény vonatkozó rendelkezése szerint a kárigénylési határidő lejártának figyelemmel kíséréséért a felelős teljes körűen felelős. 250/2007 Coll. a fogyasztóvédelemről és a Polgári Törvénykönyvről, valamint a panasz jogszabályi határidőn belüli kezeléséről az ügyfél haladéktalan megkeresése e-mailben, SMS-ben vagy ajánlott levélben.
i. A reklamáció megfelelő feldolgozása után a Szolgáltató telefonon, e-mailben vagy a Vevővel egyeztetett egyéb módon felkéri a Vevőt a kijavított Áru átvételére és a reklamációs jegyzőkönyvre, illetve közös megegyezés alapján az árut a reklamációs jegyzőkönyvvel együtt ajánlott levélben kézbesíti a Vevő részére.
j. A szerviztechnikusnak a Vevőnél tett látogatása során jegyzőkönyvet kell felvenni az észlelt meghibásodásokról és azok megszüntetésének módjáról. Ilyen protokoll nélkül a szerviztechnikus látogatása nem kerül figyelembevételre.
k. A jótállási igény az Áru szakszerűtlen összeszerelése vagy nem szakszerű üzembe helyezése, valamint az Áru szakszerűtlen kezelése esetén megszűnik.
l. Az ügyfél köteles a fahordót használat előtt tiszta vízzel feltölteni a hordó lezárására. Ha az ügyfél más folyadékkal tölti meg a hordót, és a hordó szivárog, az ilyen igényt elutasítjuk.
4. Záró rendelkezések
a. Panasz esetén a Vevő a reklamációjáról az Eladót tájékoztatja, és megállapodik vele a reklamáció legmegfelelőbb módjában. Figyelembe véve a reklamáció jellegét, az Eladó felajánlja a Vevőnek, hogy egy szerviztechnikus keresse fel és az Áru hibáit az esetleges beszerelés helyén, azaz a Vevőnél kijavítsa, vagy javasolja az Áru szervizbe szállítását.
b. Jelen panasztételi eljárás 2011.03.14-én lép hatályba. A panasztételi eljárás módosítása fenntartva.
Ha igényelni szeretné az árut, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk.
Garancia
Az árukra vonatkozó jótállási idő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 24 hónap, kivéve, ha az adott árura eltérő jótállási idő került meghatározásra, és az áru átvételétől és az áruhoz szükséges dokumentumok meghatalmazott általi visszaigazolásától számítva. A 24 hónapos jótállási idő a magáncélú áru értékesítésére vonatkozik [620. §. 1. §-a]. Ha a vevő vállalkozó, és üzleti tevékenység céljából vásárolja meg a terméket, a szavatossági időre a gyártó jótállási feltételei az irányadók a 429. §-a szerint. 2. §-a alapján.
A jótállás időtartama meghosszabbodik azzal az idővel, ameddig a vevő az áru garanciális javítása miatt nem tudta használni az árut.
Az áru újra cseréje esetén a vásárló egy okmányt kap, amelyen a kicserélt árut feltüntetik. Az egyéb igények érvényesítése az eredeti szállítólevél és a jelen reklamációs dokumentum alapján történik. Árucsere esetén a jótállási idő az új áru átvételének napjától kezdődik, de csak az új árura.
Minden, a törvény által alkalmazott garanciális javítás ingyenes.
Panaszosztály
- Malcov 11, 086 06 Malcov, Szlovákia
- telefonos elérhetőség: +421 911 94 94 97
- e-mail: info@hordoktolgyfabol.hu
Reklamáció esetén az áru visszaküldésének vagy az áru visszaküldésének költsége a vevőt terheli.